Jitter-OpenGL-Stamp & interaktiivinen mediataide workshop 24.2.-2.4.2004 Digital Arts Turun Taideakatemia Turun ammattikorkeakoulu

Aikataulu kevällä: 24.2.-2.4.2004
lähiopetuspäivät ti,ke,pe 10-16

 

 

1) JITTER workshop 24.2. - 5.3.
-Jitter-MAX ohjelmointi tosi-aikaiselle videoprosesseille (interaktiivinen video, live-esitys sovellukset (esim. DIDA), special effects etc.)

2) JITTER 3D OpenGl workshop 9.-19.3.
-Jitter-MAX 3D OpenGl ohjelmointi interaktiivisten navigoitavien 3D tilojen ohjelmointi

3) Stamp mikrokontrolleri workshop 23.3.-2.4
-Stamp mikrokontrolleri, sensorit ja elektroniikka workshop


Tarkemmat kuvaukset kurssien sisällöstä:

1) Jitter-MAX ohjelmointi tosi-aikaiselle videoprosesseille (interaktiivinen video, special effects etc.)
  -MAX-Jitter ohjelmoinnin perusteet
-interaktiivisen videon ohjelmointi
-videokuvan analyysi: liikkeentunnistus
-efektitekniikat: algoritmiset videoefektit, alfa kanava efektit, iteratiiviset prosessit
-kustomoidut transitiot
-(optionaalisesti:) generatiiviset algoritmit
-oman harjoitus projektin toteutus
linkki: http://www.cycling74.com/products/jitter.html
 
2) Jitter-MAX 3D OpenGl ohjelmointi interaktiivisten navigoitavien 3D tilojen ohjelmointi
  -MAX-Jitter ohjelmoinnin perusteet (lähtötason mukaan)
-OpenGl perusteet
-Jitterin OpenGl objektit
-3D tilan rakentaminen
-navigoitavuuden ohjelmointi
-interaktiivisten elementtien ohjelmointi
-oman harjoitus projektin toteutus
linkki: www.opengl.org
 
3) Stamp mikrokontrolleri, sensorit ja elektroniikka workshop
 

-StampII mikrokontrollerin ohjelmointi
-elektroniikan komponenttien perusteita, kytkökset ja kytkeminen Stamp mikrokontrolleriin
-sensoreiden kytkeminen Stamppiin
-servomoottorien ohjaus Stampillä
-oman harjoitus projektin toteutus
linkkejä: http://www.parallax.com